Enmig del màrqueting frenètic de les editorials grans per fer publicitat de les seves novetats, sobreviuen com poden propostes d'abast local que també mereixen ser considerades de fer-les entrar a les cases dels calafellencs.
Aquest any, els Amics del Patrimoni de Calafell volen destacar tres llibres que aprofundeixen en la vida dels calafellencs de diverses èpoques. La mar calafellenca, de Jaume Solé Rubió, és un estudi etnogràfic sobre els habitants de la Platja, especialment al voltant dels anys cinquanta. Hi apareixen els renoms de les cases, les tradicions, les tècniques de pesca i els oficis que se’n derivaven, etc.
Per altra banda, a partir del divertidíssim sainet costumista Un o altre enterrarà el darrer, Mariano Soler Olivella, el popular cafeter del cafè del Mariano, relata els costums i la manera de parlar del Poble de mitjans anys cinquanta. Aquesta obra es va estrenar el 1955 i s'ha representat dues vegades més (1983 i 1990).
Finalment, coincidint amb el 40è aniversari de Calafell Ràdio, s’ha editat una selecció dels temes que Joan Santacana Mestre explicava setmanalment a Calafell Ràdio. El llibre Mirant pel retrovisor són vuitanta relats curts que il·lustren aspectes de la vida local, des de fa dos mil anys fins a l'actualitat.
Aquest Sant Jordi, fes cultura, fes Calafell amb les publicacions dels Amics del Patrimoni de Calafell.